Як зробити офіс доступним?

Оцінюйте працівника за його професіоналізм, а не за віком, статтю чи наявністю інвалідності.Доступний вхід в офісне приміщення не створює штучних бар’єрів для клієнтів та працівників з функціональними обмеженнями. Доступний вхід в офісне приміщення не створює штучних бар’єрів для клієнтів та працівників з функціональними обмеженнями. Інструкція Ощадбанку для адаптації робочого місця менеджера, який має деякі функціональні порушення, для роботи з клієнтами установи.

Якщо Ви роботодавець

Гнучкі та комфортні умови праці, доступні офісні приміщення мотивують працівників, а також приваблюють нові категорії клієнтів.

Переваги застосування принципів Універсального Дизайну під час проектування офісних приміщень та забезпечення гнучких умов праці:

  • Відсутність штучних бар’єрів дозволяє людині з інвалідністю працювати на рівних з іншими.
  • Безпечні та зручні умови праці, а також гнучкість робочого часу, створює необхідний комфорт для роботи вагітній жінці.
  • Працівник, який отримав тимчасову травму, завдяки доступному та безпечному офісному середовищу може з певного часу працювати в офісі.
  • Батьки, які мають малолітніх дітей, можуть суміщати сімейні обов’язки та працювати в деякі години поза офісом.

Що Ви можете зробити вже сьогодні:

  • Зробити послуги універсальними (щонайменше – доступними) для всіх.
  • Зробити доступною інформацію про послуги та вакансії (формат, шрифт і т. д.).
  • Забезпечити фізичну доступність приміщення – як для працівників, так і для відвідувачів.
  • Бути відкритим для прийому на роботу працівників з різними особливостями (вік, стать, інвалідність, сексуальна орієнтація та ін.)
  • Подбати про зручні робочі місця для різних працівників.
  • Організувати зону відпочинку.
  • Запропонувати гнучкий графік роботи.
  • Створити універсальну туалетну кабінку.
  • За можливістю – створити дитячу зону (із зоною для батьків і немовлят).

Досвід України

У 2011 році аудиторська компанія «Ернст енд Янг» в Україні зайняла перше місце серед компаній з кількістю персоналу від 101 до 1000 осіб у конкурсі «Рівні можливості», організованому проектом Європейського Союзу «Права жінок та дітей в Україні» спільно з Міністерством України у справах сім'ї, молоді та спорту і Міністерством соціальної політики. У 2012 році компанія отримала золоту премію «HR-бренд Україна 2012» за програму Wellness, спрямовану на вирівнювання балансу роботи й особистого життя співробітників і задоволення їхніх емоційних потреб.

Іноземний досвід

Французько-американська хімічна корпорація Dupont, яка також працює у сфері послуг, провела вимірювання показників роботи своїх співробітників з інвалідністю. Таке оцінювання тривало упродовж тридцяти років, починаючи з 1970-х років. За результатами дослідження виявлено, що показники працівників, які мали інвалідність, були або однаковими, або кращими, ніж показники працівників без інвалідності щодо безпеки праці, виконання робочих обов’язків, присутності на роботі та стабільності/плинності кадрів. Про подібні тенденції повідомляли також роботодавці, яких опитували в Австралії, Нідерландах та Великій Британії.

Ви також можете завантажити пам’ятку доступності приміщень, розроблену Британською Радою в Україні, яку можна використовувати під час прийняття рішення про проведення події, конференції, переїзду офісу тощо.

Також Ви можете ознайомитися за анкетою визначення доступності, розробленою експертами Національної Асамблеї інвалідів України, якщо Вам потрібно провести більш ретельний аудит будівлі.

Приклади:

Завантажити цю публікацію
в форматі Word

Лого UN Partnership to Promote the Rights of Persons With Disabilities

Лого UNICEF

Лого ILO

Тризуб

Лого Національної Асамблеї людей з інвалідністю України

Лого Всесвітньої організації охорони здоров'я - Європейське регіональтне бюро