Універсальний дизайн - це дизайн предметів, середовища,програм та послуг, покликаний зробити їх максимально можливою мірою придатними для використання для всіх людей без необхідності адаптації чи спеціального дизайну. Універсальний дизайн не виключає допоміжних пристроїв для конкретних груп людей з інвалідністю, де це необхідно.

Створено всі умови для того, щоб усунути бар’єри у закладах освіти, — Парцхаладзе

«За останніх два роки вже помітний прогрес у створенні безбар’єрного простору та комфортних умов для інклюзивного навчання і розвитку дітей у звичайних навчальних закладах. Створено всі умови для того, щоб усунути бар’єри у закладах освіти. Восени минулого року вступили в дію нові державні будівельні норми, які передбачають обов’язкове створення таких умов. Тому завдання органів місцевої влади — докласти зусиль, щоб зробити освітній простір доступним для дітей з інвалідністю, забезпечити створення умов інклюзивної освіти, щоб діти з інвалідністю могли навчатися у звичайних класах і отримувати таку ж освіту як і всі діти», — повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

При цьому він відмітив, що інклюзивна освіта та безбар’єрний простір — це один із головних принципів проекту «Новий Освітній Простір» #НОП, який створює школи, в яких хочеться навчатися. Тому оновлені ДБН щодо загальноосвітніх шкіл та дитячих садків передбачають планувальну організацію:

— створення комфортних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами — проектування класів, навчальних кабінетів, ігрових кімнат, актових та спортивних залів та інших приміщень з урахуванням інклюзивності;

— створення умов для розвитку — проектування додаткових приміщень для медобслуговування та корекційно-розвиткових занять;

— забезпечення безперешкодного доступу до будинків, приміщень та земельних ділянок — проектування елементів доступності (пандусів/ліфтів, підйомників, спеціальних сходів).

«За статистикою,  близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до 1 поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте якщо розглядати статистику доступності шкіл до 2-го і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто, більшість наших шкіл ще не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі. Це потрібно змінювати!» — зазначив він.

Довідково.

ДБН «Будинки і споруди. Заклади освіти» та ДБН «Будинки і споруди. Заклади дошкільної освіти» вступили в дію 1 вересня 2018 року та 1 жовтня 2018 року відповідно. Оновлені норми поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків шкільних та дошкільних навчальних закладів.

Новий Освітній Простір (#НОП) створюється в навчальних закладах України за 4-ма

основними принципами:

  • енергоефективність
  • сучасне обладнання
  • мотивуючий простір
  • безбар‘єрність та інклюзія

Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в «Новій Українській

Школі».

Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.

 

  • Як зробити свій дім гостинним? +

    Ви можете зробити свій дім гостинним для всіх. Для цього підтримайте міжнародний рух «Visit Ability», що виступає запростір, доступний для Детальніше...
  • Як зробити місто доступним? +

    Згідно зі статтею 9 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, в Українімає бути забезпечена доступність (архітектурна, транспортна, інформаційна) та Детальніше...
  • Як зробити заклад доступним? +

    Усі люди незалежно від особливостей, сімейного статусу тощо можуть бути Вашими клієнтами, якщо Ви подбали про створення належних умов. Подумайте, Детальніше...
  • 1

Лого UN Partnership to Promote the Rights of Persons With Disabilities

Лого UNDP

Лого UNICEF

Лого ILO

Тризуб

Лого Національної Асамблеї людей з інвалідністю України

Лого Всесвітньої організації охорони здоров'я - Європейське регіональтне бюро