ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль», термінал «D»

Коротко про об'єкт
  • Термінал D, Міжнародний аеропорт «Бориспіль»
  • Відкритий у 2012 році.
  • Фінансування – державне (40 %), інвесторів (60%)

Адреса: м. Бориспіль, Київська обл., Україна, 08307
Телефон: (044)281 74 96
Факс: (044)281 79 96

Вступ

З історичної довідки. На початку 50-х років ХХ століття розвиток цивільної авіації в колишньому Радянському Союзі відбувався бурхливо. Перехід до ери реактивної пасажирської авіації, яку 17 червня 1955 року відкрив літак Ту-104, вимагав нових підходів до будівництва аеропортів та злітно-посадкових смуг.

Щоб дотриматися норм безпеки та подолати обмеження, що існували для аеропортів у межах міст, було запропоновано проект сумісного використання військового аеродрому поблизу м. Бориспіль. Після отримання дозволу цивільним літакам базуватися на військовому аеродромі підготовка летовища до відкриття йшла дуже швидко. Роботи тривали в цілодобовому режимі.

7 липня 1959 року аеропорт прийняв перший рейс.

За перший рік своєї діяльності, яка спочатку здійснювалась у польових умовах (шести наметах), а згодом у тимчасових приміщеннях, аеропорт «Бориспіль» вийшов на третє місце за обсягом пасажирських перевезень серед аеропортів України (після Сімферополя та Жулян). З 1960 року аеропорт починає приймати міжнародні рейси.

У 1961 році інститут «Київпроект» розробив проект аеропорту, який за чотири роки був утілений у життя – у 165 відкрито нинішній термінал В. Пропускна спроможність, за тогочасними нормами, складала 1400 пасажирів на внутрішні та 200 на міжнародні рейси. Аеровокзал був другий за розміром після московського «Домодєдово» та одним з найбільших в Європі.

Щороку кількість пасажирів стрімко зростала. Це зумовило необхідність будівництва другої злітно-посадкової смуги (відкрита у 1971 році). Крім цього, було збудовано радіоелектромайстерні, лабораторний корпус АТБ, аварійно-рятувальну станцію, комплекс засобів вторинної радіолокації тощо.

У 1982 році розпочалося будівництво центру автоматизованої системи управління повітряним рухом в Україні «Стріла». Вона значно полегшила роботу диспетчерів та екіпажів літаків та охопила практично всю територію України.

Криза, спричинена розпадом Радянського Союзу, не могла не вплинути на діяльність аеропорту. Однак, підприємство не закривається, а починає шукати інвесторів. Кабінет Міністрів України видав постанову, яка мала історичне значення, – про реконструкцію аеропорту «Бориспіль». Постанова передбачала, що 60 % коштів буде залучено від фірм-інвесторів. Це надало новий імпульс для розвитку підприємства: 11 березня 1993 року аеропорт «Бориспіль» отримує статус державного міжнародного аеропорту. У 1995 році було відкрито термінал «С».

У 1998 році президент ради ICAO (Міжнародної цивільної авіації) доктор Ассад Котайт офіційно підтвердив статус навчального центру аеропорту.

21 вересня 2010 року відкрито новий термінал «F», пропускна спроможність якого за годину складає 900 пасажирів на виліт та 900 на приліт.

28 травня 2012 року відкривається найбільший в Україні пасажирський термінал «D», з пропускною спроможністю 3000 пасажирів на виліт та 3000 на приліт.

Під час Євро-2012, у день проведення фінального матчу в Києві, аеропорт «Бориспіль» встановив новий рекорд — обслугував 630 рейсів. Загальна кількість пасажирів, що скористалися цього дня послугами аеропорту склала 39 317 осіб (попередній рекорд був встановлений у 2008 році — тоді аеропорт прийняв 423 рейси).

Опис

Міжнародний аеропорт «Бориспіль» є найбільшим і найпотужнішим в Україні. Він забезпечує близько 65% авіаційних пасажирських перевезень України, і щороку обслуговує понад 8 мільйон пасажирів.

«Бориспіль» вдало розташований на перетині багатьох повітряних трас, що поєднують Азію з Європою та Америкою. Близько 50 національних та зарубіжних авіакомпаній здійснюють з «Борисполя» перевезення пасажирів та вантажів за понад 100 регулярними маршрутами.

Аеропорт має дві злітно-посадкові смуги й три пасажирських термінали. Злітно-посадкова смуга довжиною 4000 м і шириною 60 м дозволяє приймати повітряні судна всіх типів цілодобово, в тому числі в умовах обмеженої видимості. «Бориспіль» є також єдиним аеропортом України, з якого виконуються трансконтинентальні рейси.

Аеровокзальний комплекс аеропорту складається з трьох терміналів.

Термінал «B». Площа – 36 035,2 кв. м. Пропускна спроможність – на міжнародних рейсах: 1200 пасажирів/год (на виліт) і 1100 пасажирів/год (на приліт). По Україні: 650 пасажирів/год (на виліт) та 600/год (на приліт). Наразі термінал «В» обслуговує, у першу чергу, авіапасажирів, що подорожують у межах України.

Зона реєстрації нараховує 43 реєстраційні стійки, 7 пунктів контролю на авіабезпеку, 17 кабін паспортного контролю.

У терміналі відкриті магазини та кафе, представництва авіакомпаній, туристичних фірм, банків, доступ до Інтернету, бізнес-центр, камери схову.

Термінал «F». Площа – 20 685,6 кв. м. Пропускна спроможність: 900 пасажирів/год (на виліт і стільки ж на приліт). У піковий період – можливість обслуговування до 1500 пасажирів/год (на виліт). Нині термінал «F» обслуговує виключно міжнародні рейси.

У цьому терміналі реалізовані прості та зручні для пасажирів технологічні процеси, поліпшено умови їх обслуговування, застосовано сучасні системи безпеки.

Зона реєстрації нараховує 30 стійок реєстрації із системою подачі та зважування багажу, 1 стійку для пасажирів з негабаритним багажем, 2 стійки митного оформлення. Зона реєстрації також обладнана Web-кіосками, що дозволяють пасажирові зареєструватися самостійно.

Дизайн та досвід користувачів

Однак саме термінал D побудований із урахуванням усіх принципів Універсального Дизайну.

Його площа складає 107 000 кв. м. Термінал може забезпечувати пасажиропотік на рівні 10 мільйонів на рік. 3000 пасажирів/год (на виліт і стільки ж на приліт).

У зонах реєстрації нового аеровокзального комплексу передбачена велика кількість стійок реєстрації (60 та 6 для web-реєстрації), 18 пунктів контролю на авіабезпеку, 28 кабін паспортного контролю, що дозволяє уникати черг. Для зручності пасажирів встановлені ліфти, ескалатори, травелатори.

За необхідності для пасажирів із інвалідністю здійснюється персональний супровід при посадці в літак, під час польоту і висадки з літака. Персонал міжнародного аеропорту «Бориспіль» пройшов спеціальне навчання з обслуговування осіб з інвалідністю.

Для зручності пасажирів на стійках Авіадовідки та паспортного контролю передбачено оформлення осіб на інвалідних візках. Частина телефонів, які розташовані в громадських зонах терміналів аеропорту, встановлені на висоті 80 см від рівня підлоги, передбачені ліфти для підйому/спуску та функціонують універсальні кабінки туалетів.

Елементи універсального дизайну
  • Місця паркування автомобілів, облаштовані спеціалізованими місцями для паркування автомобілів, якими користуються особи з інвалідністю в необхідній кількості (10 відсотків від загальної кількості місць).
  • Пониження на всіх пішохідних переходах та місцях виходу з паркувальних майданчиків.
  • Доступний вхід, який враховує особливості всіх маломобільних груп населення (розсувні автоматичні двері).
  • Ліфтове сполучення між поверхами (облаштовані світовою та аудіоіндикацією зупинки на поверхах, кнопки виклику опуклі, дубльовані шрифтом Брайля).
  • На стійках Авіадовідки та паспортного контролю передбачено оформлення пасажирів на інвалідних візках; частина телефонів, які розташовані в громадських зонах терміналів аеропорту, встановлені на висоті 80 см від рівня підлоги.
  • Візуальна інформація подана у вигляді написів, які добре помітні та дублюються піктограмами (таким чином враховано різні когнітивні можливості пасажирів).
  • 11 аеромостів – їх ще називають рукавами.
  • Універсальні туалетні кімнати.
  • Група супроводу пасажирів з обмеженою мобільністю.
  • У достатній кількості наявні безкоштовні візки, які, завдяки зручній конструкції, дають змогу транспортувати пасажирів по сходах терміналів і пасажирських трапів та у салонах літаків.
  • Спецмашина-амбуліфт, яка транспортує пасажирів з інвалідністю та здійснює їх посадку у літак та висадку з нього.
Команда проекту

Міжнародний аеропорт «Борисполь»/ JAC:Ескізний проект, стадія «Проект», тендерні креслення, отримання дозволів, екологічний менеджмент і моніторинг у проекті будівництва нового терміналу «D» - здійснювала консалтингова та інжинірингова компания «Тебодін Україна».

ПІІ «Тебодін Україна» є дочірнім підприємством голландської компанії Tebodin Consultants & Engineers B.V, яка є частиною Royal Bam Group – одного з найбільших будівельних холдингів в Європі.

Усі види робіт виконуються відповідно до корпоративних стандартів якості й міжнародних стандартів (сертификат ISO 9001 QMS Certificate Lloyd's Register Quality Assurance, 2003, 2005, 2008)

Додаткова інформація

Телефони довідки Аеропорту «Бриспіль»

Цілодобове бронювання авіаквитків (інформація надається безкоштовно):

(044) 585-43-34, 044 393 43 71

711 — для дзвінків із мобільних телефонів (платно)

Зателефонувавши на номер 711, можна також замовити Sky Taxi, забронювати авіаквитки чи зареєструватись на рейс.

Інтерактивна карта: https://kbp.aero/about/maps

Лого UN Partnership to Promote the Rights of Persons With Disabilities

Лого UNDP

Лого UNICEF

Лого ILO

Тризуб

Лого Національної Асамблеї людей з інвалідністю України

Лого Всесвітньої організації охорони здоров'я - Європейське регіональтне бюро